Thursday 3 January 2013

Brownies vs Trifle...SATURDAY, 30 JUNE 2012


Assalamu’alaikum…
Seronok plk cuti-cuti nei memasak je….tapi lagi best sebab ada org tukang makan hahahha. Malam nei excited nak beli bahan untuk buat pudding trifle untuk adik…ceritanya bermula di sini,

Situasi 1:- Beli barang di Grand Union
Ambil susu, tepung kastard, koktail dan jeli. Selepas itu, g dekat tempat frozen Nampak cheddar cheese, dalam hati  (nei ke cream cheese). Lagi pun  dah banyak kali tengok cheese tu…(harap-harap betol la cream cheese), sbb nak buat cheese cake sangat-sangat. Then Nampak tepung segera brownies cake (terus teringat nak buat brownies cheese cake. Wah, bunyi macam sedap je hahahaha….

Situasi 2:- Mak tanya nak buat apa tu?
Saya        : saje-saje je…
Mak         : cakap la…
Saya        : ala…nak buat cake, tapi x tau bila nak buat, saje je beli bahan dulu.
Mak         : buat la malam nei, esok ada pertandingan buat cake, nanti mak hantarkan…
Saya        : ye ke? Ok, nanti ‘sye’ buat malam nei (excited betol)…
                  Rasa xtau lagi macam nei hahhaha
Mak         : esok ada banyak pertandingan, buat agar-agar pun ada…
Saya        : agar-agar? Mak hantar la pudding nei…
Mak         : boleh ke? Nei pudding bukan agar-agar…
Saya        : xpe la nanti kte tukar nama pudding nei jadi agar-agat trifle…hahhahah
Mak         : ok, dah siap letak dalam bekas yang cantik. Mak tetiba kte xyah la…
Saya        : hantar je la…dah buatkan…
Mak         : emmmm…ye la.

Situasi 3:- brownies cheese yang sebenarnye dibuat untuk pertandingan esok apa cerita???
Saya        : xyah la mak…menang tanpa bertanding da hahhaha
Mak         : ahhahah…mmg pun.
Saya        : emmm….bau hangit la mak..
Mak         : potong sikit nak rasa…emmm, x hangit la nei lebih masak je…
Saya        : hahahaha…(gelak besar) lain ke mak maksudnya????
                 Saje je kan nk jaga hati wa3….xleh ganti chef Jo dalam masterchef nei….

Terharu tiap-tiap kali sye masak walaupun x sedap hahahha…mak tetap makan (penuh selera mcm sedap je tp sye rase x la sedap mana hahaha). Sye x suka makan tapi suka tengok orang makan.

Situasi 4 :- Pagi esok nak bawa ‘agar-agar trifle’ di pertandingan Kempen Kesihatan bersama orang
            kampung di Sekolah Rendah Sungai Rawang.
Mak         : xyah bawa la ti…xde orang nak pegang nnt tumpah plk..
Saya        : ala…bawa je la, meh ‘sye’ cover dengan plastic tutup makanan.
Mak         : ye la….
nei la gambaran agar-agarnya....

Dalam pukul 12.00 tengah hari mk call…

Saya        : hello, assalamu’alaikum…
Mak         : wa’alaikumussalam..ti agar-agar hang dapat no 2…hahahha
Saya        : agar-agar ‘sye’ plk…mak punya la….hahahha
Mak         : hang punya la…
Saya        : dapat hadiah apa mak???
Mak         : dapat la baju raya sepasang lagi hahahhah….
Saya        : macam nak gelak besar je.. xsia-sia sye suruh mak bawa td,
                  klu x mesti menyesal td hahahhaha….

Selesai la cerita brownies vs trifle hahah…esok  mak ajak buat pizza plk hehehehe…SERONOKNYA!!!!!
Sebelum tu tadi mak balik dari sekolah bawa serbuk jelly kelapa maknanya suruh sye wat jelly kelapa la petang nei….tp peti penuh da ngan dessert yang x habis lagi…hohoho.
Wa’alaikumussalam….

1 comment: