Thursday 3 January 2013

Mimpi...FRIDAY, 29 JUNE 2012

Assalamualaikum…bertemu kembali mencoret selingkar cerita di musim cuti semesta 4 ini…



Dah hampir 5 tahun awak pergi tapi rasa mcm baru je setiap saat yang berlalu…selalunya klu ada masalah mesti teringat awak, bukan apa…saya x seharusnya mengeluh dengan masalah yang datang tetapi saya patut bersyukur kerana Allah masih beri kesihatan yang baik untuk saya sentiasa mensyukuri akan nikmat-Nya. Setiap kali terasa kehidupan ini penuh dengan dugaan, saya selalu teringat ujian yang Allah berikan kepada awak lebih berat dari itu. Ini bermakna Allah sayang hambaNya. Sye seharusnya  berusaha, berdoa dengan penuh harapan serta yakin setiap masalah yang hadir pasti ada jalan penyelesaiannya. Walaupun awak jauh di sana, tetapi sye tetap rasakan yang awak setiasa dekat sebagai seorang teman yang selalu menjadi fighter* sye.

Sebelum cuti semester ari tu, sye ada paper killer..xtau nape tiba-tiba sye termimpikan awak. Mungkin itu mainan tidur tapi xpernah sye termimpikan awak semenjak awak pergi jauh, mungkin ini satu semangat untuk sye teruskan perjuang sebagai seorang hambaNya untuk mencari keredhaan di dunia dan akhirat serta dapat berbakti kepada mak dan abah walaupun xdapat membalas segala jasa mereka, cukuplah bagi saya untuk membahagiakan mereka. Sye mimpi awak sambut sye sebagai seorang student baru di sekolah awak dengan raut wajah yang sangat ceria seperti awak yang sye kenal sebelum ini. Sye sentiasa panjatkan doa ke hadrat Ilahi agar awak sentiasa gembira di sana. 2.8.2012 nei genap la 5 tahun awak pergi....

Sekian, sahaja terima kasih kerana sudi menjengah sebentar melihat nukilan yang x seberapa ini. Berjumpa lagi di entry yang seterusnya.Wassalam.

FRIDAY, 29 JUNE 2012

No comments:

Post a Comment